16. listopadu 2011
sál ZUŠ Žacléř


Kateřina Šmídová
soprán
a

Josef Zedník
tenor
a

Daniel Wiesner
klavír


Program:

S. Bodorová:
Sadaj, slnko, sadaj
(7 slovenských písní pro soprán, tenor a klavír)
Čo sa stalo nové
Dala mi to pierko
Sadaj, slnko, sadaj
Neorem, nesejem
Zavej že, vetríčok
Prečo že ma
Opýtaj sa Baláža

W. A. Mozart:
árie Vitellie "Deh se piacer mi vuoi"
z opery Titus

G. Giordani:
Caro mio ben

G. Caccini:
Amarilli

A. Dvořák:
Siluety pro sólový klavír op. 8 (výběr)
č. 1, č. 2, č. 11. č. 12

W. A. Mozart:
Duet Zerliny a Dona Giovanniho "La ci darem la mano"
z opery Don Giovanni

A. Dvořák:
árie Rusalky "Měsíčku na nebi"
a
árie Prince "Vidino divná, přesladká"
z opery Rusalka

G. Puccini:
árie Mimi "Donde lieta"
z opery La Bohéma

G. Puccini:
árie Lauretty "O mio babbino caro"
z opery Gianni Schicchi

E. di Capua:
O sole mio

G. Verdi:
Duet Alfreda a Violetty "Brindisi"
z opery La Traviata


Kateřina Šmídová Kalvachová (1984) je absolventka Vysoké školy múzických umění v Bratislavě ve třídě prof. Zlatice Livorové a v současné době pokračuje v magisterském stupni studia na HAMU v Praze ve třídě prof. Magdalény Hajóssyové. Soukromě studovala u profesora Ivana Kusnjera a u profesorky Svatavy Šubrtové. Účastnila se mnoha pěveckých kurzů jako např. Mezinárodní pěvecké kurzy Antonína Dvořáka v Karlových varech (prof. Magdaléna Blahušiaková a Peter Dvorský), Mezinárodní pěvecké kurzy Petera Dvorského v Jaroměřicích nad Rokytnou (prof. Zlatice Livorová a Peter Dvorský) a Mezinárodní pěvecké kurzy Petera Dvorského v Piešťanech (prof. Zlatice Livorové). Zúčastnila se také mnoha mezinárodních pěveckých soutěží (3. místo na soutěži Antonína Dvořáka v Karlových Varech 2010, Mezinárodní pěvecká soutěž Ferruccio Tagliaviniho v Grazu pod záštitou Evy Marton a Mezinárodní pěvecká soutěž Pražský pěvec v Praze, kde získala třetí cenu). Během studií na VŠMÚ v Bratislavě a HAMU v Praze nastudovala roli Bellindy a druhé dámy v opeře Dido a Aeneas Henryho Purcella, roli první a druhé žínky v opeře Rusalka Antonína Dvořáka a roli Zdeňky Janáčkové v kantátě Zápisník zmizelého Leoše Janáčka. Spolupracovala a spolupracuje významnými orchestry jako např. Filharmonií Brno, Filharmonií B. Martinů Zlín, Jihočeskou komorní filharmonií České Budějovice, dirigenty Vladimírem Válkem, Petrem Altrichtrem, Jaroslavem Kyzlinkem, Markem Štilcem, režiséry Martinem Otavou, Pavolem Smolíkem a významnými operními pěvci, mezi něž patří Štefan Margita, Eva Urbanová, Ivan Kusnjer, Peter Dvorský a další. Z největších úspěchů poslední doby stojí za zmínku velice úspěšné provedení oratoria Svatá Ludmila A. Dvořáka s Filharmonií Brno, Pražským filharmonickým sborem a P. Altrichterem v Polsku, kde Kateřina ztvárnila sólový part Svaté Ludmily. Vystupovala na mnoha světových podiích v  Japonsku, Korei, Hong-Kongu, Rakousku, Francii a na podiích mnoha českých divadel jako Národní divadlo, Obecní dům a dalších.

Josef Zedník (1979) studoval na Gymnáziu Jana Nerudy s hudebním zaměřením a na konzervatoři v Praze u prof. Jariny Smolákové-Svolinské a Antonína Švorce. V průběhu svých účastí na Rossiniho operním festivalu v italském Pesaru se zdokonaloval pod vedením Daniely Barcellony, Raula Gimenéze, Bruna de Simone a Marca Spottiho. V současné době si doplňuje vzdělání na HAMU v Praze ve třídě prof. Magdalény Hajóssyové.
V roce 2009 se zúčastnil mistrovských pěveckých kursů a workshopů ISA PragWienBudapest pod vedením Prof. Gabriele Lechner, Prof. Leopolda Spitzera a Bernardy Fink.
Má za sebou účasti na několika pěveckých soutěžích (Mezinárodní pěvecká soutěž Antonína Dvořáka Karlovy Vary, Emmy Destinn Competition - London aj...). Spolupracoval s mnoha významnými sólisty, tělesy a dirigenty, jako např. G. Beňačkovou, J. Malátem, I. Kusnjerem, M. Kasíkem, Pražským filharmonickým sborem - C. Orff: Catulli Carmina, v sezóně 2003/2004 s Divadlem F. X. Šaldy v Liberci, v sezóně 2007/2008 s Filharmonií Hradec Králové dir. J. Moureau - W. A. Mozart: Requiem, s festivalem Mahler Jihlava 2009 - W. A. Mozart: Korunovační mše, v sezóně 2009/2010 se Symfonickým orchestrem Č. Rozhlasu J. J. Ryba: Česká mše vánoční a mnoha dalšími.
V říjnu 2010 debutoval v brazilském Theatro Municipal v Rio de Janeiro s Orquestra Petrobras Sinfonica v hlavní tenorové roli Alberta Gregora Janáčkovy opery Věc Makropulos.
Od r. 2009 je hostem DJKT v Plzni. V září 2009 nastudoval s obrovským úspěchem tenorový part v Mahlerově Písni o Zemi pro Dvořákův festival v Karlových Varech.
Pravidelně vystupuje v České republice i v zahraničí /například duben 2010 Luxembourg L. Janáček: Otčenáš, říjen 2010 Rio de Janeiro L. Janáček: Věc Makropulos (role Albert Gregor), 2009 Dvořákův karlovarský podzim, 2008 Janáčkovy Hukvaldy, 2009 Mahler - Jihlava, 2008 MITO Settembre Musica a další/.

Daniel Wiesner (1969) studoval na Pražské konzervatoři u prof. Valentiny Kameníkové a na AMU ve třídě prof. Petera Toperczera. V letech 1988 a 1990 absolvoval mistrovské kurzy u Rudolfa Kehrera ve Výmaru.
Kromě několika cen z domácích soutěží, které získal ještě za studií na konzervatoři, je Daniel Wiesner vítězem Mezinárodní klavírní soutěže v Glasgow (1990) a nositelem ceny ze soutěže "Vianna da Motta" v Lisabonu (1991). V roce 1993 obdržel Cenu Hlávkovy nadace.
Jako sólista a vyhledávaný komorní hráč vystupoval na koncertech ve většině evropských zemí a také v USA, Jordánsku a Tunisu. Je členem několika komorních souborů (od roku 1994 je členem komorního souboru "In modo camerale" který získal v roce 1996 Cenu Českého spolku pro komorní hudbu a v témže roce se stal finalistou soutěže komorní hudby v japonské Osace), spolupracuje s renomovanými sólisty.
Řadu skladeb svého širokého repertoáru premiéroval a má též obsáhlou diskografii. Natočil řadu sólových CD s díly S. Prokofjeva, L. Janáčka, K. B. Jiráka, M. Kabeláče a dalšími, s klavíristou Petrem Jiříkovským pak nahrál skladby B. Smetany pro čtyřruční klavír. Od roku 2001 je členem Fibichovy společnosti, nahrál společně s předními českými herci CD s melodramy Zdeňka Fibicha.
Intenzivně se věnuje soudobé hudbě, zvláště české, má na svém kontě mnoho desítek premiér novinek a několik CD nahrávek (společně s Petrem Macečkem nahrál reprezentativní průřez soudobou českou hudbou pro housle a klavír).
V roce 1998 vystoupil D. Wiesner v pražském Rudolfinu na samostatném večeru v prestižním cyklu "Světová klavírní tvorba". Nahrává pravidelně pro Český rozhlas, pro nějž také nahrál jedno z nejrozsáhlejších děl klavírní literatury, "20 pohledů na Ježíška" Oliviera Messiaena. Jako sólista spolupracoval s většinou českých orchestrů.
V sezóně 2002/2003 vystoupil na abonentních koncertech s Českou filharmonií a dirigentem Ch. Mackerrasem (3. klavírní koncert Bély Bartóka).
V sezóně 2004/2005 vystoupil v Německu a v Praze s Českou filharmonií a dirigentem J. E. Gardinerem ve Dvojkoncertu B. Martinů.
Na jaře 2005 interpretoval společně se symfonickým orchestrem FOK a dirigentem Sergem Baudo na abonentních koncertech v Obecním domě skladbu Oliviera Messiaena Turangalila a na podzim 2006 uvedl s orchestrem FOK Klavírní koncert C dur W. A. Mozarta.


Foto z přípravy a ze zázemí vystoupení v Žacléři - 16.11.11:



[ www.kph-zacler.cz 20010 www.maara.net ]

kontakty:
p. Jiří Jirásek
info@kph-zacler.cz


adresa:
KPH - ZUŠ Žacléř
Hudební 308
542 01 Žacléř
tel.: 499 776 350